Projectmanagement - Assertief als medewerker <<< Terug

INHOUD
Assertief als medewerker
Leer met respect voor anderen, opkomen voor uzelf

Opkomen voor uzelf met respect voor anderen is een kwaliteit die gewaardeerd wordt door collega's, chefs en management. Een gezonde dosis assertiviteit versterkt uw persoonlijkheid.
Na deze tweedaagse training:
treedt u als medewerker zelfbewuster en zelfzekerder op
verdedigt u makkelijker uw eigen visie
bakent u duidelijker uw grenzen af
durft u vlotter initiatief nemen
voelt u zich rustiger en zelfverzekerder in stressvolle situaties of bij conflicten.

Programma
Deze training vertrekt vanuit uw eigen basishouding (agressief, assertief, subassertief, manipulatief) en reikt u concrete actiemiddelen aan om oude, niet-effectieve gedragspatronen te doorbreken en in de toekomst assertiever te reageren.
1. Basiscriteria voor een assertieve houding
2. Assertief gedrag
Duidelijke afbakening van het begrip assertiviteit in de werksituatie
De 4 basishoudingen
Assertiviteit op de werkplek: het 5-stappenplan
Toepassingsgebieden
3. Introspectie
Zelfdiagnose van iedere individuele deelnemer
4. Assertiviteitstechnieken
Focus op 2 basishoudingen
De technieken in detail
Technieken om manipulatie te voorkomen
Verzoeken doen en weigeren
5. Feedback geven en krijgen
Soorten kritiek
Mogelijk reacties op kritiek
Feedback geven
6. Omgaan met conflicten
7. -Opstellen van uw individueel actieplan
Trainers en docenten

Inge Thijs is trainer-consultant in management, HRM-systemen en persoonlijke vaardigheden. Ze heeft een rijke bedrijfservaring opgedaan bij Levi Strauss & Co in een pan-Europese marketingfunctie en als coach en trainer in een organisatieveranderingsproject. Later verruimde ze haar kennis van hrm-systemen bij KBC Bank waar ze als interne consultant betrokken was bij de aanwerving en begeleiding van jonge professionals en managers. Als trainer heeft ze een erg praktische aanpak met aandacht voor het individuele leerritme van elke deelnemer.
Doelgroep
(administratieve) medewerkers en bedienden
secretaresses en managementassistants
medewerkers van stafafdelingen
die assertiever willen denken en handelen
Pluspunten
We werken in kleine groepen en sterk ervaringsgericht.
Uw groep bestaat uit maximaal 14 deelnemers met een gemeenschappelijke achtergrond: afdelings- of projectmedewerkers, geen leidinggevenden.
De nadruk ligt op reële praktijkcases die u zelf aanbrengt.
In alle stadia van het programma oefent u individueel en in groep assertief gedrag in via rollenspelen.
Feedback van de trainer en van uw collega-deelnemers maken u bewust van het effect van uw gedrag en tonen uw vorderingen. U leert van en met elkaar.
Op het einde van de training hebt u een individueel actieplan in handen waarmee u aan de slag kunt.
Deelnemers getuigen
Al gevolgd door 2121 deelnemers. Enkele getuigenissen:
"Dit was een erg praktische opleiding met de nodige theoretische onderbouwing waar je direct mee aan de slag kon gaan. Het doet je nadenken over je manier van communiceren en hoe het ook anders en assertiever kan op een manier die toch dicht bij jezelf ligt."
Katleen Paulus, Plant administrator, Cargill France SAS
"Heel praktische opleiding. Er wordt vertrokken van heel realistische cases (aangebracht door de deelnemers)waardoor iedereen direct zichzelf herkent in bepaalde situaties."
Rik Debeuf, Senior system engineer, Thales Belgium
"Deze opleiding heeft mijn ogen geopend, dat het niet foutief is om voor je mening en gedachten op te komen en heeft me enorm geholpen hoe dit in praktijk om te zetten. Zeer nuttige cursus met heel veel praktische cases en weinig theorie, ideaal."
Veerle Geeraerts, salesassistant, Indaver
"Deze opleiding is een aanrader omdat je een inzicht krijgt in hoe je assertiever in het leven kan staan. De opleiding is niet alleen zeer nuttig voor de professionele omgang met collega's maar ook voor het dagelijkse leven. De opleiding geeft je nieuwe inzichten en laat zien hoe krachtig communicatie is."
Els Colman, consulent, Lokale Politie Antwerpen
"Interessante opleiding omdat het iedereen eens laat stilstaan bij zijn/haar manier van communiceren en omgaan met/respecteren van anderen. Pluspunten: ruimte om persoonlijke situaties verder uit te diepen en oplossing voor te zoeken. Heel praktisch toepasbaar."
Leen Soenens, legal secretary, Johnson & Johnson


Door onze Erkenning KMO-portefeuille hebben KMO's 40% korting vanuit Vlaanderen.
  CODE
MAM

STARTDATUM
di 16/02/2017

DOCENT
Jan Lux

DUUR
2 d

DATA
16/02 + 23/02/2017

PLAATS
Antwerpen

TIMING
9 tot 17.30 uur

KOSTEN
€ 1395