Assertief als Leidinggevende
Naar een krachtig, zelfbewust en constructief leidinggeven U bent leidinggevende: u wilt met zelfvertrouwen uw team managen en de doelstellingen van uw afdeling behalen. Maar u stoot daarbij wel eens op weerwerk. Dan is het uw taak om assertief doch respectvol te communiceren met uw medewerkers. Deze 2-daagse training leert u assertief denken en doen […]
Spreken voor Publiek door Prof Stijn VERREPT:
(Presentatietechnieken voor technici en managers vanuit hun eigen achtergrond) Sprekers en toehoorders kennen het verschijnsel: er wordt niet echt geluisterd en de boodschap komt niet of niet volledig over. Of misschien komt ze wel over maar ze wordt niet geaccepteerd. Zo veel factoren spelen daarbij een rol. Erover praten helpt een beetje, oefenen en zich […]
Vreugdevol Werken: het kan écht!
Nicole Vandeweghe is een ervaren docente en ze ontwikkelde in haar recentste boek “Vreugdevol werken” een thema dat uiterst actueel is. (Zie bvb het alarmerend bericht: Stress kost bedrijven 13 miljard per jaar! in de krant van vrijdag 19-02-2010) Er is op dit moment echt nood aan een nieuwe visie op werk en leven. Teveel […]
Stressbeheersing, Stressonderzoek algemene situering
Nicole Vandeweghe is een ervaren docente en ze ontwikkelde in haar recentste boek “Vreugdevol werken” een thema dat uiterst actueel is. (Zie bvb het alarmerend bericht: Stress kost bedrijven 13 miljard per jaar! in de krant van vrijdag 19-02-2010) Er is op dit moment echt nood aan een nieuwe visie op werk en leven. Teveel […]
Probleemoplossend Denken
Om problemen goed te kunnen aanpakken dient men vanuit een hoger denkkader te gaan staan (volgens Einstein) . Technici zijn dat minder gewoon, daarom dient deze cursus om deze mogelijkheden voor hen te openen Problem solving: maak van een probleem een opportuniteit Methodiek voor een succesvolle aanpak “It’s not that I’m so smart, it’s just […]
Zorgsystemen ( MILIEU-eisen integreren in het Bedrijfsbeleid)
INTEGRATIE van Kwaliteits- en milieuzorg in het globale Bedrijfsbeheer. Dag 1 Fundamenten van een zorgsysteem voor kwaliteit en milieu – Evaluatie van Bedrijfsprocessen, Klantentevredenheid en Milieurisicos als uitgangspunten voor productie en milieuverbetering Dag 2 Structuur van het zorgsysteem – Toelichting van verplichte procedures en registraties – Praktische voorbeelden uit diverse bedrijven Dag 3 Opstarten van […]
Medewerkers als Ambasadeurs van uw bedrijf (service,- en onderhoudstechnici, enz…)
Verkoopsdirecteurs hebben het goed begrepen, de verkopers moeten aanbellen bij de voordeur van een bedrijf maar …. de technici die voor onderhoud worden opgeroepen naar een bedrijf in verband met montage of herstelling weten de weg langs de achterdeur Ze zijn vertrouwd met het bedrijf maar…ze vergeten soms hun belangrijke functie namelijk; een waardige vertegenwoordiger/ambasadeur […]
Onderhoudsbeheer voor Leidinggevenden
Na de kennismaking met de docent en de mede- cursisten begint deze driedaagse cursus met een korte introductie van het fenomeen Onderhoud Vervolgens wordt er aandacht besteed aan de basis begrippen, methodes en procedures die niet alleen inzicht in het onderhoud geven maar de gereedschappen aanreiken om het onderhoud bestuurbaar te maken. Uitgebreid aandacht zal […]
Time & Priority Management voor Managers
Time en priority management voor managers Focus op uw tijd en uw strategische prioriteiten U bent manager en worstelt met de drukte van uw werkzaamheden? Hoe krijgt u uw activiteiten beter onder controle? Doet u de dingen wel juist, of eerder: doet u de juiste dingen? Zet u de juiste mensen in met het oog […]
Vertrouwenspersoon. Wet op het Welzijn.
Een vertrouwenspersoon vangt de medewerkers op met psycho-sociale problemen, slachtoffers van ongewenst seksuele intimidaties, agressie, problemen met collega’s enz… Denigrerende opmerkingen, pestgedrag, ruwe omgangsvormen e.d. komen wel eens voor in ondernemingen. Een persoon waar de getroffen medewerker terecht kan om zijn of haar hart te luchten en advies te vragen kan verder leed en werkverzuim […]